EMPRESAS DE AYER
No ano 1928 a empresa de Vigo
Construcciones SL, que traballaba nos peiraos do Berbés, constrúe un
estaleiro para reparar a súa propia frota no lugar do Latón en Meira de
onde extraía a pedra e posuía un polvorín. Nesa época o xerente era
Santos Eraso e ata os anos 39 e 40 non comezan a construír cascos. A
partir desas datas van ampliando as instalacións e solicitando novas
concesións ao Ministerio de Obras Públicas.
No ano 1958 xa botaran quince
unidades, seguindo coa construción de novos barcos, entre eles unha
serie de 29 metros de eslora e outra de 40. Tanto se facían pesqueiros
como mercantes ou vapores. No ano seguinte a empresa pasa a chamarse
Astilleros Construcciones SA, aínda que popularmente era coñecido polo
topónimo do lugar onde estaba situado o estaleiro O Latón.
Nunha época na que os armadores
galegos necesitaban renovar a frota con barcos máis grandes e capaces de
navegar a novos caladoiros hacia o sur, unha empresa constituída en
1960, Pescanova, faille un encargo novedoso. Tratábase do primeiro buque
pesqueiro-conxelador do mundo. O 31 de xullo de 1961 Alejandro
Barreras, director de Ascón, fai entrega a José López, presidente de
Pescanova, do buque Lemos. Ten 52 metros de eslora, 523 toneladas de
rexistro bruto, con autonomía de dous meses sen tocar porto, capacidade
para conxelar 20 toneladas/día e que levaría unha dotación de 34
persoas. A construción desde a posta en grada da quilla ata a entrega ao
armador fora de sete meses e estaba pensado para pescar en Anxentina,
Uruguai e Brasil. Poucos meses máis tarde botaríase o Andrade para a
mesma compañía e que pescaría en África. Na primeira viaxe tivo que vir
de volta a Vigo antes do previsto porque encheu rapidamente as adegas en
Namibia.
En
maio de 1963 vai ser entregado outro conxelador, o Villalba, e en
setembro o Vimianzo, que eran os dous primeiros pesqueiros de arrastre
por popa da frota española.
O estaleiro estaba nunha época de
plena produción. As pequenas embarcacións non tardaban máis de nove días
desde a posta da quilla á botadura e as grandes pasaban unha media de
dous meses en grada. As instalacións ocupaban 75.000 metros cadrados e
dispoñían de medios técnicos moi avanzados, ademais de edificios de
servizos con clínica sanitaria, vestiarios, salas de reunións, etc. O
ritmo de saída dos barcos era rapidísimo e nas gradas sempre había dous
barcos en construción, no molle de armamento outros dous e no carro
outro.
A plantilla que en 1970 era de 781
operarios, aparte dos traballadores das empresas auxiliares, en 1978
chegou a 1.889, dos que aproximadamente a metade eran da zona de Vigo e a
outra parte do norte da ría.
No 1977 houbo un cambio na propiedade
que pasaría a ser de Astilleros del Atlántico e comeza a decadencia que
poucos anos despois levaría á desaparición da empresa cunha forte
repercusión social na comarca.
Xesús Cancelas Blanco. La Voz de Galicia
Xesús Cancelas Blanco. La Voz de Galicia
Comentarios
Publicar un comentario
Dános tu opinión